شعر عاشق

ابیات زیبایی که دوست شان دارم

شعر عاشق

ابیات زیبایی که دوست شان دارم

67

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱ ب.ظ

ای نگاهت از شب ِ باغ ِ نظر ، شیرازتر
دیگران نازند و تو از نازنینان ، نازتر
چنگ بردار و شبِ ما را چراغان کن که نیست
چنگی از تو چنگ تر ، یا سازی از تو سازتر
قصۀ گیسویت از امواج ِ تحریر ِ قمر
هم بلند آوازه تر شد ، هم بلند آوازتر
گشته ام دیوان حافظ را ولی بیتی نداشت
چون دو ابروی تو از ایجاز ، با ایجازتر
چشم در چشمت نشستم ، حیرتم از هوش رفت
چشم وا کردم به چشم اندازی از این بازتر
از شب جادو عبورم دادی و ، دیدم نبود -
جادویی از سِحر چشمان تو پُر اعجازتر
آن که چشمان مرا تَر کرد ، اندوه ِ تو بود
گر چه چشم عاشقان بوده ست از آغاز ، تَر
علیرضا قزوه

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۳۰

نظرات (۱)

۰۴ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۲۳ علی اکبر قلیچ خانی
اگر آخرش نمی نوشتی قزوه فکر می کردم شعر خودته. خیلی سکت داشت ردیف و قافیه های تنگ و پر ایراد ، تشبیه و استعاره های ضعیف. اگر مال تو بود نشونه استعداد بود ولی برای جناب قزوه فقط...
پاسخ:
یعنی واقعا من در این حدم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی