شعر عاشق

ابیات زیبایی که دوست شان دارم

شعر عاشق

ابیات زیبایی که دوست شان دارم

111

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

غروب در نفس گرم جاده خواهم رفت

پیاده آمده بودم، پیاده خواهم رفت

طلسم غربتم امشب شکسته خواهد شد

و سفره‌ای که تهی بود بسته خواهد شد

همان غریبه که قلّک نداشت، خواهد رفت

و کودکی که عروسک نداشت، خواهد رفت

محمد کاظم کاظمی

محمد کاظم کاظمی در حد خودش زحمت زیادی برای ادبیات فارسی کشیده. نقدهایش بر کتاب های شعر خواندنی است.

پ‌ن1) نمی‌دانم چرا دنیا اینقدر با افغان‌ها نامهربان است...

پ‌ن2) یزد که بودیم دوست و همسایه افغانی داشتم! تهران هم چند صباحی با یک افغانی هم سن و سالم که نزدیک خانه‌مان کفاشی می‌کرد رفیق شدم! به خیال خودم می‌خواستم شیعه‌اش کنم... حاج آقای نجفی امیدواری‌ام می‌داد وقتی سوالات رفیقم را می‌پرسیدم!

یک بار با همین رفیق افغانی‌ام سال دوم دبیرستان رفتم نمایشگاه کتاب! اعتراف میکنم کمی برایم سخت بود که خیلی باهاش رفاقت کنم... این هم از مزخرفات فرهنگی جامعه ماست که اینطور فکر می‌کنیم.

خانه جدیدمان را نمیدانم... دوست افغان خواهم داشت؟

پ‌ن3) البته در عجبم از نامردیِ افغان ها به خودشان و از هواداریِ یهود در خودشان!

پ‌ن4) برای بار سوم جانستان کابلستان را خواهم خواند. سفرنامه رضا امیرخانی بر افغانستان.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۳
امید

نظرات (۳)

سلام 
زیبا بود .
آخر وقت ، هر وقت خسته می شوم ، سری به شعر عاشق تو می زنم / 
ممنونتم
پاسخ:
یا علی!
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۸ علی اکبر قلیچ خانی
این غزل پیاده آمده بودم را پیش رهبری خواند کاظمی، رهبری گفتند آن طور که خبر دارم با هلیکوپتر برگشتید. یعنی پاس نانی را که از این مملکت خوردی و چیزی شدی را بدان. افغان و ایران خوبهاشان خوبند بدهاشان بد. ما کمی پیشرفته تر از آنهاییم تبختر می کنیم بهشان که اگر بنا بر این باشد کشورهای مترقی چگونه باید باما باشند؟...
پاسخ:

ریز بینی شان جالب بود

ممنون

سلام چقدر حس خوبی داشتم نسبت به وبلاگت . جانستان کابلستان رو دوست دارم و امیرخانی رو بیشتر . خوش سلیقه ای رفیق
پاسخ:
ممنون رفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی